Dag 10 av 25–Kom nyss hem, snart läggdags
Att jobba sent har nackdelen med att man knappt hinner säga godnatt innan det är dags för klockan att ringa på morgonen igen. Men i morgon är det äntligen fredag och då är det snart helg! Vilket för min del innebär pendling från stugan istället för lägenheten. Kommer att få kvällarna fria ute vid stugan i alla fall vilket ger mig en liten ledighetskänsla även fast den är kort. Tycker i övrigt dagen inte varit nämnvärd jobbig eller seg. Skulle lika gärna kunnat vara en tisdag i en vanlig femdagars arbetsvecka.
Kategorier: Bloggserie
Dag 9 av 25–Utsövd men ändå tom i blicken
I natt sov jag ända till klockan ringde 07:30 vilket var underbart skönt. Jag var ändå ganska seg under uppstarten av dagen fast med små glimtar av energi emellanåt. I morgon har jag sovmorgon, jobbar 12.00 till 20.00 vilket är både skönt samtidigt som inte skönt. Det blir ingen fritid på kvällen mer än att åka hem och lägga sig men däremot blir det lugnt på morgonen vilket kan behövas. Hoppas att jag kan sova länge i natt med.
Vi håller på att se på den gamla serien V från 1983. Den känns efter halva serien som en riktigt bra serie trots de tekniska bitarna med rymdskeppen inte är något mot den nyproducerade V som jag tycker är riktigt bra. Den bygger på samma idé som den gamla men med ett helt nyskrivet manus vilket inte spoilar något beroende på vilken av serien man ser först. Underbart eftersom det är paus i serien nu och andra säsongen först skall visas på amerikansk TV nästa vår.
Kategorier: Bloggserie
Dag 8 av 25–En trött dag, igen
I dag vaknade jag redan 04:30 och kunde förståss inte somna om igen. Så när jag kom till jobbet vid åtta så var jag inte riktigt 100% måste jag motvilligt erkänna. Men efter en liten stund hade kroppen glömt bort hur trött den var och körde på som vanligt. Vi fortsatte bygga rea men hann tyvärr inte färdigt helt utan får fortsätta med det i morgon.
Det jobbiga med att ha ett stressigt jobb är att man alltid kommer på saker man skulle göra när man väl kommit hem. Men det roliga är givetvis att dagarna bara springer i väg. Det är faktiskt bara 17 dagar kvar nu tills min lediga helg. 
Kategorier: Bloggserie
Dag 7 av 25 – Sov upp och ned
I dag vaknade jag med huvudet där fötterna normalt skall vara. Vet inte riktigt varför men jag vaknade redan 05.30 och kunde inte somna om. I dag har vi skyltat hela taket med reaskyltar och jag är helt slutkörd men ändå uppe i varv så jag inte riktigt kan lugna ner mig. Jag känner mig speedad, jag vill ut och springa eller nått men jag orkar inte. Jag skulle kunna jobbat ett antal timmar till idag. Synd att jag inte fick det. Kan inte släppa allt jag ville hinna med innan jag tvingades hem av stämpelklockan.
Kategorier: Bloggserie
Dag 6 av 25–Varför kan jag inte sova?
I natt så sov jag ända fram till 05.30 och sedan var jag klarvaken. Kunde inte sova så jag låg och väntade till klockan ringde 08.00. Jobbdagen i dag har ändå gått snabbt, har varit en del att göra och de lugna stunderna som varit har varit ganska korta. Känns just lite nu som att man är i början på en lång berg och dalbana vilket man inte kan kliva av. Jag vill ju inte in i nästa backe riktigt än innan jag hunnit fått vila upp mig från förra backen. I morgon är det den värsta backen vilket ger 08.00-18.00 med väldigt mycket att göra då all rea skall skyltas upp och mer med den. Och det skall vara klart 08.00 helst!
Kategorier: Bloggserie
Ny länk
Jag har lagt till en länk till Valeskas blogg på sidan som handlar om hennes familj. Besök den mer än gärna på http://lillahumlan.bloggsida.se/.
Kategorier: Övrigt
Innan jobbdag 6 av 25
Hann gå en kort stund ner till vår nya brygga innan jag var tvungen att springa iväg till jobbet. Hade tänkt sitta och dingla med benen lite i vattnet men det blåste så sjukt kallt så vi gick upp igen.
Kategorier: Bloggserie
Dag 5 av 25 – En arbetsvecka avklarad
Istället för att pynta ut nallebjörnar har jag idag pyntat ut mig själv med den här vackra blinkande julgransbelysningen från Logitech. Vet inte om jag sålde mer från dem med den här utstyrseln än utan men något får man ju försöka.
I detta nu har det gått en normal arbetsvecka och jag skulle kunnat se fram emot en härlig helg på två lediga dagar. Men riktigt så bra har jag det ju inte utan det är tjugo dagar kvar till min tvådagarshelg. Första dagen på ledigheten är det också FIFA session summer 2010 ute i Kungshamn. Med den här uppvärmningen på massa jobb innan känns det inte så optimalt för att det skall gå bra. Antagligen kommer jag att vara helt slutkörd samt att jag inte kommer orka träna någon FIFA heller. Men jag är inte den som är den och kommer ändå satsa fullt ös under den dagen. Måste tänka på intaget av dopingdämpande preparat under dagen så att det så att säga inte blir en överdos samtidigt som att man inte kan dopa sig. Det är en fin balansgång där men den måste sitta som en smäck om det skall bli någon semifinal den här gången. Vi i UFF väntar fortfarande på lottningen som borde varit uppe redan förra veckan men som sig bör när KFF håller i evenemangen alltid är försenade. Jaja, de gör ju va de kan för att försöka få de regerande mästarna ur balans.
Kategorier: Bloggserie
Dag 4 av 25 – En seg eftermiddag
Jag sov väldigt lite även i natt. Kan vara för att det är så sjukt varmt både inne och ute. Jag tänkte jag skulle börja bjuda lite på några utvalda exponeringar som kanske kan ha ett visst tema över sig. Jag bränner dock inte av alla bilder på en dag utan sprider ut det lite så att det i te bara blir en vägg med text. Sista timmarna på jobbet i dag var riktigt riktigt sega. Men nu sitter jag äntligen hemma i soffan och uppdaterar sidan. Vi skall om några minuter ge oss av ut till stugan efter att vi har handlat på vägen ut. Sedan kommer jag under helgen bo i stugan och pendla till jobbet istället. Känns lite lyxigt att en halvtimme innan jobbet börjar kunna sitta på bryggan och dingla med benen ner i vattnet. Bada undrar ni? Nä, inte jag. Det är för kallt än så länge. Kan kanske ligga och flyta runt på en madrass eller ett bildäck, men det får vi se.
Kategorier: Bloggserie
Dag 3 av 25–Känns bra än så länge
I dag sov jag inte så jättebra, kanske fick jag 4-5 timmars sömn innan jag gav mig upp och in i duschen. Kände mig i form i dag på jobbet och inga tendenser av att somna nu när jag är hemma heller. På lunchen var jag dock ganska seg och eftersom det inte finns någon soffa att slappa i på jobbet så fick det bli baksätet i bilen i 40 minuter. I morgon så är det en något kortare dag 10-18.
Kategorier: Bloggserie
« Föregående sida — Nästa sida »










