Sony fäller krokben på sig själv
Jag tänkte att jag i morse skulle gå in och köpa God of War Collection som släpptes i går på den amerikanska marknaden och i dag på den svenska. Men eftersom spelet är ett uppskalat ps2-spel så var jag givetvis ännu mer nyfiken på hur det verkligen såg ut och hur kontrollerna i det kändes. Såg att det fanns ett demo och tänkte tanka ner det innan det annars givna köpet. Men där tog det stopp! För detta var man tvungen att vara så kallad plusmedlem och alltså betala för sig. Jag tänker då såhär, vad är det Sony försöker dölja? Är spelet uselt så att icke plusmedlemmar skall chansa? Varför plustjänsten finns förstår jag när det kommer till gratisspel och rabatterade spel. Men aldrig när det gäller demos. Vill man inte sälja spel till folk oavsett om de har ett plusabonnemang eller inte? Alltså det är ju totalt idiotiskt att lägga demos på spel under ett betalabonnemang. Förstår man inte själv att man kommer att sälja mindre av varan då? Hur tänker man? Tänker man överhuvudtaget? Kontentan av det här blev i alla fall att jag inte kommer köpa spelet då jag vägrar betala för ett demo. Idiotiskt av Sony för Sonys egna del! Jag skäms å deras marknadsföringsavdelnings vägnar, pinsamt!
Kategorier: Åsikt, PlaystationKommentarer
3 kommentarer to “Sony fäller krokben på sig själv”
Svaret på varför de gör detta är antagligen pga speltillverkarna. Spelmakarna utannonserade för inte så länge sedan att de i framtiden inte vill tillverka demon då de kostar för mycket resurser, både tid och pengar. De talade därför om ifall de skulle börja ta betalt för demon.
Plus tjänsten används bland annat för mindre eftertraktade demon. De flesta eftertraktade spelen brukar ha demon som är tillgängliga för alla. Jag tycker det är positivt att de i alla fall har gratis onlinespelande. 😛
Som allt annat är det pengar som styr allt. Eller? Det här verkar bara idiotiskt.
oHean: Jo jag kommer ihåg det också. Men är inte det att fälla krokben på sig själv? Då får de ju inte sålt varken demot eller hela spelet. Chansen att jag skulle köpa spelet var ganska stor om jag bara fick testa det först. Men det är väl lite samma sak som med musikbranchen, de är dumsnåla och tänker inte på samma sätt som konsumenterna.
Jonas: Ja, det här är bara idiotiskt 😉